0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Konyhakész saláták

Negyedszázada működik az Eisberg gyáli üzeme: friss, ízletes, konyhakész salátakeverékeket készítenek, szigorú minőségbiztosítási előírások betartásával. A 3000 négyzetméteres üzemből 200 fő foglalkoztatásával évenként 7000 tonna készterméket értékesítenek, 2016 áprilistól a svájci tulajdonú Bell cégcsoport tagjaként.

Az Eisberg vállalatcsoportot svájci földműves család alapította, napjainkra Közép- és Kelet-Európa vezető konyhakészsaláta-gyártójává fejlődött. A svájci, lengyel, magyar és romániai üzemben készült termékeiket 12 országban forgalmazzák, Spanyolországban pedig nyersanyag-beszerzési irodát működtetnek. A Bell csoport részeként az Eisberg Group összesen mintegy 1250 munkavállalót foglalkoztat, fő partnereik élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok, étteremláncok és a HORECA (hotel, étterem, kávézó) szektorban tevékenykedő cégek. A svájci tőzsdén jegyzett Bell csoport a kényelmi termékek európai piacának egyik vezető húsfeldolgozója, olyan márkanevekkel, mint a Zimbo, Abraham, Bell. A felvásárlással a Bell vállalat konyhakész salátákkal és feldolgozott gyümölcstermékekkel (Svájcban) bővítette kínálatát, miközben a tulajdonosváltás az Eisberg részére komolyabb fejlesztéseket, a termékválaszték szélesítését teszi lehetővé a későbbiekben, tudtuk meg Gazsi Zoltán ügyvezetőtől.Konyhakész saláták 

Az 1992-ben alakult magyar leányvállalat a kezdetektől piacvezető a konyhakész saláták gyártásában és Magyarországon elsőként vezette be a friss, tartósítószereket nem tartalmazó, svájci salátaönteteket. Kínálatát időközben konyhakész dobozos saláta- és grill zöldségtálakkal, és a helyi készítésű Tokaj öntetcsaláddal is kiegészítette. Az Eisberg Hungary Kft. forgalmának föllendülése összeköthető egyik legnagyobb megrendelője, a McDonald’s fokozatos térnyerésével, 2003 óta a magyar üzem látja el salátával az amerikai gyorséttermi hálózat osztrák éttermeit is. A McDonald’s szakmai támogatása és szigorú elvárásai segítettek abban, hogy az Eisberg elismert, megbízható márka lett a fogyasztók szemében. Mára szinte az összes hazai kiskereskedelmi áruházban kaphatók az Eisberg konyhakész salátái, dresszingjei, emellett az üzletláncok saját márkás termékeinek zömét is az Eisberg üzeme gyártja. Exporttevékenységük folyamatosan erősödik, már meghaladta az 50 százalékot.

Fele itthonról

Az üzem széles termékválasztékot gyárt, a mintegy 10 ezer tonna alapanyag közel fele jégsaláta és endívia, de folyamatosan nő a specialitások, bébilevelek aránya. Arra törekszenek, hogy minél több zöldséget itthonról szerezzenek be, de az egész éves ellátáshoz az éghajlati adottságok miatt fele arányban importra kényszerülnek. Elsősorban a nem tárolható salátákból érkezik nagyobb mennyiség spanyol és olasz termelőktől, azokat ugyanis növényházakban csak nagyon szűk idősávban gazdaságos itthon termeszteni. Kellő ütemezéssel azonban május elejétől október végéig megoldható a belföldi ellátás. Így nemcsak a frissesség szavatolt, de a szállítási távolság csökkentésével a környezetet is kevésbé terhelik. Az itteni nyári forróság miatt a jégsalátát Ausztriában, Németországban és Lengyelországban termeltetik. A salátaféléket négy, a sárgarépát kettő, a paradicsomot és a hagymát pedig egy-egy hazai kertész szállítja. A legtöbb nyersanyagból Magyarországról látják el a romániai üzemet is.Konyhakész saláták

A termékek GMO-, növényvédőszer- és nefézfém-mentességét, a mikrobiológiailag kifogástalan minőséget független auditorok szavatolják, és természetesen a beszállítóktól is elvárják a mezőgazdaságban kivételesen szigorú szabályok betartását. A növényvédelemre, a vízbázisok védelmére, az élelmiszerbiztonságra és a dolgozók higiénés körülményeire egyaránt szerteágazó előírások vonatkoznak.

A megelőzésre helyezik a hangsúlyt, igyekeznek fölkészülni a lehetséges veszélyekre, és azokat kiszűrni lehetőleg már a beszállítóknál. A rendszer arra épül, hogy minél jobb minőségű áru érkezzen az üzembe, hiszen kiváló termékek kizárólag jó alapanyagokból készíthetők, és a hibás részek eltávolítása az egész gyártási folyamatot lelassítja. A kimenő késztermék minőségének szavatolásához a folyamatokat és a dolgozók létszámát folyamatosan újratervezik, az azonban veszélyezteti a szoros kiszállítási időpontokat. Nagyon fontos a beszállítók hozzáállása, hogy megértsék, mit miért követelnek meg tőlük, mert akkor azt nem nyűgnek, munkájukat nehezítő akadálynak tartják. A siker, a fogyasztói elégedettség végső soron közös öröm.

Pozitív üzenetek

Az Eisberg küldetésének érzi az egészséges életmód népszerűsítését, ennek jegyében hangsúlyozza a kiegyensúlyozott táplálkozás, a mindennapi mozgás fontosságát. Sokkal egyszerűbb a gyerekeket rávezetni az egészséges táplálkozásra, mint a berögzült rossz szokásokat felnőttkorban levetkőzni, ezért kiadványokkal, kreatív ötletekkel segítenek megszerettetni a kicsikkel az ízletes, vitamindús salátaféléket, zöldségeket. Dietetikus bevonásával mesekönyvet készítettek, zöldségfaragásokat szerveznek óvodás és iskolás csoportoknak, és rendszeresen fogadják őket üzemlátogatáson is. Nagy jelentőséget tulajdonítanak a személyes példamutatásnak, fő értéknek tartják az embert, az elvégzett munkát, a hitelességet, az őszinteséget, a problémák felvállalá-sát, egymás elfogadását, és segítését. Számos jó ügyet, kezdeményezést, több sporteseményt támogatnak, egyebek közt a Vakok Intézetét, a Bátor Tábort, az ELTE Pszichológiai Intézetének több rendezvényét, és a Nemzeti Táncszínház programjait. E látszólag eltérő területeket a pozitív üzenet köti össze.

 

Szigorú szabályok

Az üzemben is kiemelt szerepet kap a tisztaság, higiénia, amihez a legkorszerűbb technikai, technológiai megoldásokat (optikai osztályozó, pozitív légnyomás a mosóban stb.) alkalmazzák, hiszen nyers, hőkezelés nélkül fogyasztandó élelmiszert kínálnak. A dolgozók nagyon szigorú élelmiszerbiztonsági szabályok betartásával darabolják és keverik a zöldségeket, amelyek aztán ivóvíz tisztaságú, jéghideg vízzel való mosás, majd szárítás után védőgázas csomagokba kerülnek. A saláták tehát valóban konyhakészek, felhasználás előtt már nem kell megmosni őket. A vállalat különös hangsúlyt fektet a minőségbiztosításra, a beszállítók ellenőrzése mellett a szállítás, a gyártás, valamint a csomagolás során és a kiskereskedelmi egységekben is.Konyhakész salátákA friss, kiváló minőségű, biztonságos termékek gyártása nagy felelősség, de legalább ekkora felelősség, hogy a munkát fenntarthatóan, etikusan végezzék. Kiszámítható minőség csak megbízható munkaerővel érhető el, ezért az Eisberg kiemelt figyelmet fordít dolgozói elégedettségének, elkötelezettségének, kreativitásának növelésére, képzésére.

A hatszoros Superbrands-díjazott cég folyamatosan új, innovatív termékekkel jelenik meg a piacon, a salátakeverékek gyors felhasználását segítő Eisberg Tokaj Dressing öntetcsalád már számos elismerést kapott, 2015-ben elnyerte az Év Diabétesz Terméke díjat, tavaly a Sirha innovációs díját, valamint dobogós lett a párizsi World Tour of Sial-on.

Rang beszállítónak lenni

Az inárcsi Romanesco Kft. harmadik éve szállít káposztaféléket, jégsalátát és sütőtököt az Eisbergnek. A megtermelt zöldségek felét a gyáli üzem vásárolja föl, ez értékesítési biztonságot nyújt, mondta Badenszki László tulajdonos. A heti bontásban egész évre meghatározott mennyiség és ár egyszerűsíti a tervezhetőséget, bár annak megfelelni egyáltalán nem könnyű. Ezért keddenként mindig megerősítik, tudják-e tartani a szerződésben előre tervezett mennyiséget, és jelzik, hogy melyik napokra időzítik a beszállítást. A frissesség alapvető elvárás, mint ahogy a nyomon követhetőség is.Konyhakész saláták A kifogástalan minőséget évenkénti auditálással szavatolják, és a GlobalGAP szerinti működésnél is szigorúbbak az elvárások: a kockázatok kiszűréséhez a termelés megkezdése előtt adatokat kell szolgáltatni a termőterület „előéletéről”, elhelyezkedéséről, és évenként kötelező a teljes körű talajvizsgálat.

Az öntözőkutakból idényenként hat alkalommal akkreditált laboratórium munkatársa vesz mintát, hogy kémiai és mikrobiológiai szempontból is ellenőrizzék a víz minőségét. Emellett az Eisberg alapanyag-beszállításért felelős munkatársai is rendszeresen ellátogatnak a termelőkhöz.

Mivel a szigorú előírások betartása komoly többletköltséggel jár, az a termelőket a hatékonyság javítására ösztönzi. A cél, hogy a lehető legnagyobb hozamot érjék el megfelelő áron, a kívánt minőség megtartásával. Ez a törekvés mindenképpen előrevisz, mondta Badenszki László, aki szerint rang az Eisberg beszállítójának lenni.

 

Forrás: